وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک؛ E-Business؛ آموزش کسب و کار اینترنتی؛ آموزش کسب و کار الکترونیکی؛‌ آموزش کسب و کار الکترونیک

وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک؛ E-Business؛ آموزش کسب و کار اینترنتی؛ آموزش کسب و کار الکترونیکی؛‌ آموزش کسب و کار الکترونیک

وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک (E-Business) عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار. امروزه این فرایندها با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند.

کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه‌ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است . تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچکتر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است.

View Morteza Zahedi's profile on LinkedIn

آموزش کسب و کار الکترونیکی

Promote Your Page Too


۲۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


سرفصل قانون تجارت الکترونیک در ایران

 قانون تجارت الکترونیک شامل 134 ماده است که مواد مهم و اساسی آن به قرار زیر می باشد.

اعتبار قراردادهای خصوصی – ماده 5

امضاء اصل – ماده 6 الی 11

امضاء الکترونیکی مطمئن – ماده 12

ثبت یا سوابق الکترونیکی مطمئن – ماده 13

آثار ثبت و سوابق و امضای الکترونیکی مطمئن مواد 14 الی 16

عقد وارده طرفین مواد 23 و 24

تصدیق دریافت – مواد 30 الی 35

زمان و مکان ارسال و دریافت داده – مواد 36 الی 40

حمایت از حریم خصوصی مواد 105 الی 107

کلاهبرداری کامپیوتری – ماده 112

جعل کامپیوتر – ماده 113

وظایف امضائ کننده – ماده 66

نقض حقوق مصرف کننده و تبلیغات مواد 114 و 115

نقض حق مؤلف – ماده 116

نقض از حریم خصوصی مواد 117 الی 121

نقض اسرار تجاری و علامت تجاری مواد 122 و 123

جبران خسارت – ماده 124

ئر نوشته های بعدی به صورت اجمالی به بررسی قوانین مصوب موجود و ارزیابی میزان تحقق آن خواهیم پرداخت

منبع

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

بیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت‌ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت‌ها قابلیت‌هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می‌کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می‌دهند تا حالتی قدیمی به آن‌ها بدهند. اما حالا که افکت‌های اینستاگرامی را در اپلیکیشن‌های فراوانی می‌بینیم و برخی از آن‌ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت‌های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال 50 میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده‌اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز 10 میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس‌بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

Instagram

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.


یک – نصب و ثبت‌نام
دو – به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها
سه – ویرایش تصاویر 
چهار – به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی
دایرکت اینستاگرام

پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان
توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

شش – اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها
هفت – ارسال به شبکه‌های اجتماعی
پاسخ به چند سوال رایج:
به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟
چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟
چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟
چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟
چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟
چگونه کاربری را بلاک کنیم؟
چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟
چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟
چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟
چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟
چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟
چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟
چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 
شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟
Kik چیست و به چه معناست؟ 
برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 
قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 
آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 
پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 
احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدودشده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راهدیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.
بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.
پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟
فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 
اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 
چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 
چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 
چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 
چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 
پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 
چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 
چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 
اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 
آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 
آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 
چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 
برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟
چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟
در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟
پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟
چگونه چندین اکانت همزمان داشته باشیم؟
هنگام ثبت نام با پیامی با متن “too many users have been registered on this device” مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟
زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: “The IP address you are using has been flagged as an open proxy”؛ چاره چیست؟
در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای “Couldn’t refresh feed” یا “an unknown network error has occurrred”مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.
مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:
در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حلچیست؟
مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.

Instagram-step-1

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید . در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.

Instagram-FAQ

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.ir” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.ir شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

مشابه سوال قبل.

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

اینستاگرام قابلیت چت کردن ندارد اما می‌توانید از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) به دنبال دوستان خود بگردید و با آن‌ها گفتگو کنید و یا تصاویر مورد نظر خود را با توضیحات و به صورت خصوصی با دایرکت ارسال کنید.

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

مشابه سوال قبل

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید /آیفون) یا InstaSize (اندروید آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید آیفون) یا InstaQuote (اندروید آیفون) استفاده کنید.

چنین امکانی وجود ندارد.

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید /آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید آیفون) استفاده کنید.

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

در اینستاگرام داشتن دو یا چند اکانت و مدیریت همزمان آنها (بدون خروج از سایر اکانت‌ها) امکان‌پذیر نیست. اگر می‌خواهید چندین اکانت داشته باشید، باید از اکانت قبلی خارج و اکانت جدید را بسازید. در عین حال می‌توانید با خروج از هر اکانت به اکانت‌های دیگر وارد شوید. این روش معمولا باعث بسته شدن تمام اکانت‌ها می‌شود. مخصوصا وقتی به طور مکرر از انها برای لایک کردن تصاویر سایر اکانت‌ها استفاده کنید. ضمنا برای ساخت اکانت در هر گوشی محدودیت وجود دارد.

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید.

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌ایدبرای رفعمشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانیداین کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین بارهدرخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علتسرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

منبع

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

اجزای سازمان پرداخت الکترونیک


 پرداخت الکترونیک 

  •      پرداخت کننده (Payer)
  •      دریافت کننده   Payee 
  •      بانک کارگزار مشتری (Issuer)
  •      بانک کارگزار فروشنده (Acquirer)

در تجارت الکترونیک پرداخت الکترونیک به عنوان اصلی ترین رکن فرآیند به شمار می رود. در واقع تمام فرآیند وابسته به مرکزی ترین فعالیت آن یعنی پرداخت الکترونیک می باشد. برای پرداخت الکترونیک  مدلهای پرداخت مستقیم و غیر مستقیم متدوال می باشد. 


منبع

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

مدلهای پرداخت الکترونیکی

 

1. مدل پرداخت مستقیم مانند پول

Direct Cash Like


2- مدل پرداخت مستقیم بر مبنای حساب

Direct Account Based


3- مدل پرداخت غیرمستقیم کشش بر مبنای حساب

Indirect  Pull Account Based


4- مدل پرداخت غیرمستقیم فشار بر مبنای حساب

Indirect Push Account Based  


منبع

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

مزایای تجارت (کسب و کار) الکترونیک E-commerce

۱- مزایای تجارت الکترونیک برای کسب و کارها :

 وجود یک بار الکترونیکی در اینترنت باعث افزایش بهره وری و رقابت بین شرکت ها می شود. اینترنت موجب دسترسی به یک بازار Online و شبانه روزی با میلیون ها مصرف کننده و هزاران خدمت و مصرف کننده می شود. 


•1- کاهش قیمت خرید مواد اولیه :

       در گذشته شرکت های بزرگ با استفاده از EDI نیروی کار، هزینه های چاپ و پست را در مراحل تامین مواد مورد نیاز خود کاهش می دادند. ماشینی کردن کار برای تامین محصول به این معنا است که کارمندان این بخش وقت بیشتری برای تمرکز روی مذاکره برای به دست آوردن قیمت های بهتر و نیز ایجاد روابط با تولید کنندگان دارند. شرکت هایی که از EDI استفاده می کنند، معمولا ۵ تا ۱۰ درصد در هزینه های بخش خرید صرفه جویی می کنند. اینترنت ظرفیت بیشتری برای کاهش هزینه ها دارد. به علاوه اینترنت درها را برای معامله با تولید کنندگان جدید و نیز تولید کنندگان کوچک که در گذشته تنها از طریق نمابر یا تلفن ارتباط برقرار می ساختند، می گشاید.


•2-کاهش زمان چرخه تولید:

•چرخه تولید(FC) عبارت است از کل زمانی که طول می کشد تا یک محصول ساخته شود و در طول این چرخه،

•هزینه های ثابت و مشخصی وجود دارد که با میزان تولید تغییر نمی کند و به زمان وابسته است مانند استهلاک تجهیزات، هزینه های ساختمانی، خدمات رفاهی و از این دست.FC باعث کاهش چرخه شده و اجازه می دهد تا محصولات بیشتر با هزینه های مساوی یا کمتر تولید شود

3- افزایش کارایی و اثربخشی در خدمت دهی به مشتریان:

•شرکت ها از اینترنت برای خدمت دهی به مشتریان نیز استفاده می کنند. این خدمات علاوه بر افزایش رضایت مشتریان شرکت هایی که از اینترنت برای خدمات مشتریان استفاده می کنند. این خدمات علاوه بر افزایش رضایت مشتریان شرکت هایی که از اینترنت برای خدمات مشتریان استفاده می کنند، ادعا می کنند که از طریق انجام سفارش های و پشتیبانی فنی آنلاین صرفه جویی زیادی انجام شده.

•سایر مزایای EC برای موسسات تجاری به این شرح است: کاهش هزینه های انبار داری، کاهش هزینه های بازیابی، کاهش هزینه های فروش، حذف واسطه گری،…

Electronic Data Interchange=EDI

 

۲- مزایای تجارت الکترونیکی برای مصرف کنندگان:

 موسسات تجاری به منظور افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، بالا بردن کیفیت خدمات به مشتریان، بر روی EC سرمایه گذاری می کنند این سرمایه گذاری برای مصرف کنندگان مزایای زیر را در بر دارد.

1- افزایش امکان انتخاب:تعداد فروشگاه هایی که بر روی اینترنت قابل مشاهده هستند، بسیار بیشتر از مغازه هایی است که حتی در محله های بسیار پر جمعیت وجود دارند. حتی بیشتر از مغازه هایی که یک مشتری با حد معقولی از یک رانندگی یا از طریق کاتالوگ هایی که از طریق پست دریافت می شوند، می توانند به آنها دسترسی پیدا کند. یک مشتری برخط می تواند از طریق مغازه ای در شهر یا کشور دیگر خرید نماید.


2- آسایش بیشتر:بسیاری از خریداران آسایش بیشتر را به دلیل خرید از اینترنت می دانند. خرید از اینترنت باعث صرفه جویی در زمان می شود. مشتری نیاز به خروج از خانه و تنظیم برنامه زمانی خود با ساعت کار فروشگاه ها ندارد. برای آسایش بیشتر مشتریان بسیاری از سایت ها سفارشات را همان روز یا روز بعد به مشتریان تحویل می دهند. 


3- سفارشی کردن :اینترنت باعث افزایش قابلیت سفارشی نمودن می شود به عنوان نمونه مشتریان مغازه های موسیقی برخط قابلیت CDهای ضبط شده را دارا بوده و در صورت تمایل می توانند آهنگ های مورد نظر خود را برای ضبط انتخاب کنند.


4- قیمت های کمتر: مصرف کنندگانی که از طریق اینترنت به خرید کالا اقدام می کنند معمولا ۸ تا ۴۰ دلار به ازاری هر معامله پرداخت می کنند که در معامله های سنتی تقریبا ۸۰ دلار به ازای هر معامله به طور میانگین است .

 

۳- مزایای عمومی تجارت الکترونیکی :

1.افزایش فروش 

2.افزایش درآمد 

3.افزایش سرمایه گذاری 

4.افزایش سطح رفاه زندگی مردم 

5.ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی 6.افزایش فرصتهای جدید شغلی 

7.امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی 

8.جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد 

9.کاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین الملل 

10.دسترسی سریع به اطلاعات 

11.عدم حضور واسطه 

12.کاهش هزینه های تبلیغات کال 

13.ورود به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی

 

منبع

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰


 اشتباهاتی که باعث کاهش سوددهی می شود


 اشتباه شماره ۱: بازاریابی نا متناسب.

 هنگامی که شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار می گیرید به همان اندازه نیز به بازاریابی و فروش محصولات و خدمات آن فکر کنید. اگر چه غیر ممکن نیست، اما شروع یک کسب و کار بدون بازاریابی هماهنگ دشوار است .

 راه حل: در هر زمان به فکر بازاریابی محصولاتتان باشید .

 اشتباه شماره ۲: تردید

 فروشندگان و بازاریابان در اصرار کردن برای فروش مردد هستند. و به همین دلیل بسیاری از فرصت های سود آور را از دست می دهند. آن ها بیش تر نگران این هستند که دیگران راجع به آن ها چه فکر می کنند تا اینکه به فکر درآمد کسب و کار خود باشند. اگر اصرار کردن برای فروش را مشکل می دانید، مطمئن باشید که نخواهید توانست به حداکثر سود دهی برسید .

 راه حل: اصرار برای فروش را تمرین کنید .

 اشتباه شماره ۳: کمک نگرفتن از مشاور

 آن ها در جنبه هایی از کسب و کار که اغلب نیاز به کمک دارند، تقاضای کمک نمی کنند. بیشتر صاحبان کسب و کار در یک حوزه بخصوص توانمند هستند اما خواه از روی ضرورت یا بی توجهی اکثراً در محدوده ای کار می کنند که جزء توانایی آن ها نیست. هنگامی که کسب و کار آن طور که باید پیش نمی رود، در کمک گرفتن تعلل می کنند یا آن را به تأخیر می اندازند. باید بدانید که بهره کمتر از بهره ماکزیمم ممکن، به معنی پولی است که از جیبتان رفته است .

 راه حل: از مشورت یک کارشناس، وکیل، حسابدار یا سایر خدمات حرفه ای قبل از اینکه واقعاً به آن نیاز پیدا کنید بهره بگیرید .

 اشتباه شماره ۴ : مشتری کشی

 مشتریان قبلی خود با به سهولت از دست می دهند. اینکه یک مشتری اولیه را فعال کنید بسیار ساده تر است تا یکی جدید را جذب کنید. اگر مشتری های گذشته را با اصول منظمی پیگیری نکنید در حال کاهش پتانسیل سوددهی خود هستید .

 راه حل: یک برنامه منظم برای پیگیری مشتری را طرح و توسعه دهید .

 اشتباه شماره ۵: عدم تحلیل هزینه ها

 به طور منظم به هزینه های خود رسیدگی نمی کنند. صاحبان کسب و کار با هوش و زرنگ به طور منظم هزینه های کسب و کار خود را ارزیابی کرده و راه هایی را برای کاهش هزینه ها بدون فدا کردن کیفیت پیدا می کنند . اگر به تازگی تحلیل هزینه را انجام نداده اید ممکن است بیش از آنچه که باید، پرداخت کرده باشید که این سوددهی شما را کاهش خواهد داد .

 راه حل: حداقل هرسه ماه یکبار هزینه ها را مرور کرده وبرای تعدیل آن به صورت مقتضی وارد عمل شوید .

 اشتباه شماره ۶ : عدم بازاریابی مستقیم

 مبالغ زیادی را برای اجناس خوش رنگ ولعاب ومشتری پسند خرج می کنند وانتظار دارند که کسب وکارشان بدون هیچ تلاش اضافه ای به جریان بیفتد. افزودن بروشورهای خوش ظاهر واجناس مشتری پسند تنها برای فعال کردن انواع بازاریابی از قبیل ملاقات با مردم، تماس با مردم و صحبت با آنها خوب است . کارت های ویزیت و بروشورها، هر چند زیبا، جایگزین تماس مستقیم نمی شوند. اگر به جای بازاریابی مستقیم، برای اجناس بازاری رزق و برق دار پول خرج می کنید کمتر از آنچه می توانید، سودده خواهید بود .

 راه حل: سعی کنید بروشورهای رزق و برق دار را در فرصت ممکن مستقیماً به دست مردم بدهید.

 اشتباه شماره ۷: عدم مدیریت زمان

 زمان گران بها را صرف فعالیت های بدون بازده می کنند.( مانند شمارش پول، جستجو در اینترنت، و ....) اگر شما اکثر روزتان را به انجام کارهایی که عموماً اداری هستند یا می توانند به آسانی توسط شخص دیگری انجام شوند، می گذرانید، سوددهی خود را کاهش می دهید .

 راه حل: زمانتان را تقسیم بندی کرده و حساب کنید به ازای هر ساعت چه مقدار درآمد داشته اید. اگر بخش عمده وقتتان را صرف کارهای اداری می کنید، یک همکار استخدام کنید .

 اشتباه شماره ۸: وادادگی قیمت

 کمتر از آنچه تمایل دارند، مطالبه می کنند. به نظر می رسد که این چالش بخصوص برای مشاوران و مربیان که خدمات ارائه می کنند وجود دارد. بنابراین معمولاً فقط کمی بیش تر از هیچ پول درمی آورید. کار کردن در ازای مبلغ خیلی کمی بعد از مدتی می تواند شما را درمانده و رنجیده کرده و سوددهی شما را متوقف کند .

 راه حل: عهد کنید در فرصت بعدی، بهای کامل را طلب کنید و اینکار را انجام دهید .

 اشتباه شماره ۹: عدم استفاده از تکنولوژی روز

 هرگز یا به ندرت از تکنولوژی که می تواند در زمان و تلاش صرفه جویی کند، استفاده می کنند. به عنوان یک دارنده کسب و کار، شما زمان و انرژی ثابتی در اختیار دارید که باید با آن بهره خود را ماکزیمم کنید . تکنولوژی به شما کمک می کند تا این کار را به شکل پاسخگوهای خود کار، پست صوتی، ارتباطات بی سیم اینترنت، نرم افزار بازشناسی کلام و نظایر آن انجام دهد. همه این ابزارها طراحی شده اند تا در زمان و تلاش شما صرفه جویی شود . اگر کسب و کار خود از تکنولوژی مناسب بهره نمی گیرید، احتمالاً آن طور که باید سودده نیستید .

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

بازار هدف چیست؟

بازار هدف چیست؟


دو حقیقت ، بیشترین اهمیت را در برنامه تلبلیغاتی دارند : یکی خود برند ، یعنی محصول یا خدمتی که عرضه می شود ، و دیگری خریداران بالقوه ، یعنی بازار هدف آن . ممکن است فکر کنید که اولی اهمیتی بیش از دومی دارد ، و شاید این باور ، سالها با شما همراه بوده است اما امروزه ، هر دو حیاتی تلقی می شوند : نام تجاری ( برند) و بازار هدف آن ، به شکلی جدایی ناپذیر به هم تنیده اند . چزا این گونه است ؟ سه عامل در این ماجرا درگیرند . نخست ، تنوع رو به رشد محصولات و خدمات در همه حوزه ها بدین معناست که حتی بزرگترین و محبوب ترین برندها فقط از سوی بخش های کوچکی از جمعیت ، مصرف می شنود . حتی یک زنجیره سوپر مارکتی بزرگ و گسترده ، مثل تسکو عموماً فقط مورد استفاده یک سوم جمعیت بریتانیا قرار می گیرند . بنابراین تبلیغ کنندگان باید تا آنجا که در توان دارند ، به هر گونه اطلاعات درباره بخشی از جمعیت که قرار است به سوی آن هدف گیری کنند ، دست یابند . دوم رشد و توسعه تحقیقات بازار ، این امکان را به تبلیغ کنندگان می دهد که با دقتی فراتر از حد معمول بدانند که مشتریان بالقوه آنها چه کسانی اند . و سوم ، مخاطبان رسانه ها اکنون خودشان تا جایی بخشبندی شده اند که تعیین و شناسایی بازار هدف برای تبلیغ کردن در رسانه ای که دستیابی به مخاطبان را با کمترین هزینه و بیشترین تاثیر امکان پذیرسازد ، امری بسیار مهم و حیاتی است . در روزگاری ، هنگامی که یک آگهی منفرد در یک روزنامه ( مثلا نشریه خبر های جهان که در سال ۱۹۴۸ ، رکورد جهانی ۸ میلیون نسخه در هفته را داشت ) یا یک شبکه تلویزیونی پخش می شد ، به راحتی می توانست به بیش از ۵۰% جمعیت بریتانیا دسترسی پیدا کند . اما اکنون آن روزگار سپری شده است . امروزه حتی با رسانه های جمعی قدرتمندی نظیر تلویزیون، که گروه های مختلف مردم ، برنامه های متفاوتی را در کانالهای مختلف و در زمانهای متفاوتی از روز تماشا می کنند ، نمی توان با تبلیغات ، به افراد شاغل در یک کسب و کار معین که کانال پخش کننده آگهی را مثلاً در ساعات میانی بعد از ظهر نمی بینند ، دسترسی پیدا کرد .


پیامد نقش و تاثیر این ۳ عامل به گونه ای بوده است که اکنون دیگر نمی توان محصولات و خدمات را به شکلی طراحی و صورت بندی کرد که به صد در صد جمعیت برسند ، بلکه به گونه ای طراحی و عرضه می شوند که بازار های هدف مشخصی داشته باشند . این بازار های هدف می توانند بخشهای کوچک یا بزرگی از جمعیت باشند که به روشنی تعریف شده اند .


امروزه همه تبلیغ کندگان عمده برای تحلیل و شناسایی بازار های هدفشان ، تحقیقات بازار گسترده ای هماهنگ با نیاز های خاص خودشان اجرا می کنند . اما پیمایش های همزمان و مشترک وسیعی نیز در دسترس اند که به طور مستمر انجام می گیرند و هر کسی که طرف قرارداد باشد ، می تواند به نتایج آنها دست پیدا کند .در این میان ، شاید « شاخص گروهی بازار » ( تی جی آی ) بیشترین اهمیت را دارد . تی جی آی در سال ۱۹۶۹ در بریتانیا راه اندازی شد ، اما اکنون یک برنامه عملیاتی جهانی است که از سوی موسسه تحقیقات بازار کانتار ، وابسته به گروه دبلیو .پی . پی .، یکی از بزرگترین شرکت های مختلط خدمات بازاریابی در جهان ، در بیش از پنجاه کشور دنیا انجام می گیرد .


تی جی آی ، هر سال بیش از ۷۰۰۰۰۰۰ مصاحبه در کشور های تحت پوشش انجام می دهد و از این طریق ، نیمرخ های جمعیت شناختی بیش از ۴۰۰۰ برند در بیش از ۵۰۰ حوزه محصول را شناسایی می کند . تی جی آی به کمک این پیمایش ، به اطلاعات مربوط به سن ، طبقه اجتماعی ، جنسیت ، وضعیت ازدواج ، وضعیت اشتغال ، تحصیلات ، الگوی بهره گیری از رسانه ها ، وضعیت و منطقه سکونت و فعالیت های اجتماعی مصاحبه شوندگان دسترسی پیدا می کند . اما تی جی آی ، فراتر از این هم می رود و فراوانی استفاده از هر برند را نیز بررسی می کند : آیا مصرف کنندگان پی در پی و و غالبا ً از برند استفاده می کنند( « کاربران سنگین ») آیا به صورت غیر مکرر از آن استفاده می کنند ( « کاربران سبک » ) تی جی آی همچنین دیدگاه ها و نگرش های مصرف کنندگان درباره سوالات مربوط به سلامت ، تعطیلات ، امور مالی ، محیط زیست و بسیاری موضوعات دیگر و همبستگی این داده های ارزشمند روانشناختی و شخصیتی با روند استفاده از برند استفاده از برند را نیز بررسی می کند. نی جی آی تمامی این داده ها را جمع آوری و عرضه می کند ، زیرا می داند که داده ها به اطلاعات مورد نیاز تبلیغ کنندگان ، رسانه ها ، و دفتر های تبلیغاتی ( بازار های هدف خودش )تبدیل خواهد شد تا انها نیز به نوبه خود برای شناخت ، هر چه بیشتر بازار های هدف خویش از آنها بهره گیرند .

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

استراتژی چسبکی

 استراتژی چسبکی  

 در عصر تولید هر آنچه که تولید می شد به فروش می رسید و هدف از همه ی تولید کنندگان تنها تولید محصول بود اما به دنبال این عصر با تغییر الگوهای مصرف کننده، آرام آرام به سمت توجه به نیاز مشتری رفتیم تا بتوانیم نیازهای موجود و عینی مشتری را پاسخ دهیم و همین رویکرد سبب شد تا وارد عصر مشتری مداری شویم، در این عصر پس از تحلیل نیازمندی ها و ارائه راه حل رفع آنها و تبدیل کردن آنها به ویژگی محصول به کمک روش های تبلیغاتی و اطلاع رسانی از قابلیت هایی که نیازهای اصلی بشر را پاسخ می داد، می توانستیم در ذهن مشتریان جایگاه پیدا کنیم و آنها را متقاعد کنیم که از محصولات و خدمات ما استفاده کنند. 

 اما با ورود به عصر ادراکات دیگر با تبلیغات سنتی نمی توان فروش را با موفقیت انجام داد بلکه نیاز است تا فرایند فروش را به صورت استراتژیک انجام دهیم -یعنی با دید بلند مدت ابتدا ایجاد نیاز کنیم و بعد بفروشیم- پس ابتدا باید فرایندی را برای ایجاد نیاز در افراد جامعه تنظیم نماییم و بعد از ایجاد نیاز راهکارهای فروش را به تناسب نیاز ایجاد شده، انتخاب نماییم.

 استراتژی چسبکی در فرایند بازاریابی بر همین اصول استوار است یعنی ابتدا باید چسبک ها و یا لیبل ها را در ذهن مشتریان ایجاد نماییم تا بر اساس خلا ذهنی ایجاد شده به دنبال ارائه راهکار از بین بردن تنش فکری حاصله باشند و بعد با معرفی محصول مورد نظر، حس خوب ارضای نیاز را به مشتریان هدیه دهیم و به دلیل اولین بودن در این عرصه، بهترین جایگاه را در آگاهی عمومی جامعه ایجاد نماییم.

 نخبگان ایرانی بر اساس استراتژی چسبکی، محصولی را با همین نام وارد بازار نموده اند که مرور فرایند کاری آنها ارزش مطالعه را دارد.

 در عصر ادراکات باید بدانیم که بازاریابی صرفا مدیریت محصول نیست بلکه بازاریابی مدیریت تصورات مردم است.

 جمله آخر آنکه هدف از بازاریابی محتوایی، ایجاد چسبک های ذهنی در مشتریان و به چالش کشیدن ضمیر ناخودآگاه آنها برای رسیدن به اهداف بازاریابی، فروش و برندینگ است.

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰


 ده فرمان برای شرکت‌های مشتری‌مدار  


 همه چیز به یک نام مرسوم و معمولی منتهی می‌شود؛ مشتری. کسب و کارها نمی‌توانند بدون مشتریان شان زنده بمانند؛ به این دلیل که مشتری عامل بقا و رونق حرفه‌ها است،

 حتی آن دسته از سازمان‌هایی که پیشنهادهای استثنایی در خدمات برای مشتریان ارائه می‌دهند، ممکن است دچار اشتباه شوند؛ تاکید زیاد بر ارائه خدمات برای مشتری، نابودکننده است؛ زیرا این کار هزینه گزافی در بر دارد. کسب و کارهایی که به دنبال کسب موفقیت هستند؛ نیازی به ارائه خدمات استثنایی برای مشتریان ندارند.

 همچنین آنها نیازی به ارائه ارزش استثنایی و به وجود آوردن محصولات خاص ندارند و به طور کلی از اساس نیازی به خاص و ویژه بودن نیست، اما در عین حال آنها موظفند که فعالیتشان را با مشخص کردن و مدیریت کردن انتظارات مشتریان راه‌اندازی کنند و پاسخگوی نیازها و انتظارات مشتریانشان باشند.  راه‌اندازی خط مشی کسب و کار بر مبنای انتظارات مشتریان و برآورده کردن این انتظارات بدون هیچ استثنایی، کلید نوین گشودن قفل دستیابی به موفقیت در قرن جدید است.

کافی است مشتریانتان را در هر زمینه‌ای از آنچه که از کسب‌وکارتان انتظار دارند، راضی و خرسند نگه دارید تا آنها مشتری شما باقی بمانند (به شما وفادار باقی بمانند.) حال آنکه - مشتریان وفادار - موفقیت و سودآوری فعالیت تجاری شما را تضمین می‌کنند.

 امروزه بیشتر سازمان‌ها مشغول تولید کالا یا ارائه خدمات برای مشتریان هستند یا ترکیبی از هر دوی آنها؛ تعیین کالاهای رقابتی یا خدمات پیشنهادی مورد انتظار و نیاز مشتریان، شانس دستیابی به موفقیت و جایگاهی شایسته در هر شغلی را افزایش می‌دهد و چنانچه این کالاها و خدمات، گرهی از نیازها و مشکلات مشتریان باز کنند، دستیابی به موفقیت را نه به صورت مقطعی، بلکه برای بلندمدت تضمین خواهند کرد.

 اگر شما خواهان آن هستید که افراد، خودشان را به عنوان مشتریان شما به یاد آورند، لازم است به آنها برای این منظور دلایل قابل‌قبول و مناسبی ارائه دهید، نه دلایلی که به تجدیدنظر آنها در روابطشان با کسب‌و‌کار شما بینجامد. عمل نکردن به آنچه وعده داده‌اید و پاسخگویی به انتظارات مشتریان به صورت موردی - برآوردن برخی از انتظارات آنها و نه همه انتظاراتشان - و تداوم چنین وضعیتی، به دور شدن مشتری از شما و پیوند وی با سازمان‌های رقیب می‌انجامد. غفلت در پاسخگویی به انتظارات مشتریانتان، به مثابه ارسال دعوتنامه‌ای برای رقبا، به منظور جذب مشتریان شما خواهد بود.

 حقیقت این است که مشتریان در پی ساده‌تر شدن امور زندگی‌شان هستند. هنگامی که آنها طرفدار یک کسب‌و‌کار می‌شوند، در واقع هدف و انتظاراتی از آن دارند. مشتریان تصوری از آنچه در شرف وقوع است، آنچه آنها نیازمند انجامش هستند، مدت زمانی است که انجام آن عمل تا تحقق دقیق اهداف زمان می‌برد و نیز چرخه‌ای از عکس‌العمل‌هایی که برای تحقق نیاز آنها لازم است در ذهن خود دارند.

متاسفانه بیشتر کسب‌و‌کارها نمی‌توانند به طور مداوم و مستمر به این انتظارات پاسخ دهند و آن را برآورده سازند - حتی زمانی که پاسخگویی به انتظارات، کاری ساده و پیش پا افتاده باشد. این موضوع یک دلیل ساده دارد؛ آنها نمی‌توانند کسب‌و‌کارشان را برمبنای انتظارات مشتریان مدیریت و اداره کنند.

آنها در معرفی کالاها و خدماتشان بر مبنای انتظارات مشتریانشان ناموفق بوده‌اند و در نتیجه مشتری را برای انتخاب بین دو گزینه بد و بدتر، به چالش کشیده‌اند - این وضعیت، سبب شده که مشتری، محصول یا خدمتی را انتخاب کند که پاسخگوی برآورده ساختن انتظاراتش نبوده است. واقعیت حائز اهمیت آنکه بیشتر کسب‌ و ‌کارها در تداوم و اجرای 10 فرمان موردنظر مشتریان که انتظارات مشتریان روی آنها متمرکزند، ناتوانند؛ فرمان‌هایی که پشتوانه اصلی کسب ‌و‌ کارهای موفق قرن بیست و یکم هستند.


 فرمان شرکت‌های مشتری‌مدار


1- مشتریان هدفتان را بشناسید - و آنها را در صدر فعالیت‌ها قرار دهید.

2- انتظارات مشتریان را مدیریت کنید - بی‌توجه به اینکه چه کسی ابتدا این انتظارات را به وجود آورده است.

3- کالاها و خدماتی که انتظارات مشتریانتان را برآورده می‌سازند، تعیین کنید.

4- معیارها، سنجه‌ها و ابعاد انتظارات مشتریانتان را شناسایی کنید.

5- نسبت به برآورده کردن انتظارات مشتریان - بدون هیچ استثنایی - متمرکز شوید.

6- سازمانتان را در برآورده ساختن انتظارات مشتریان - بدون هیچ استثنایی - توانمند سازید.

7- قبل از آنکه مشتریان را از دست بدهید، اقدام کنید.

8- تدبیری بیندیشید که وقتی مشتریان به انتظاراتشان نرسیدند، خودشان آن را به شما اطلاع دهند.

9- انتظارات پیش‌بینی‌نشده مشتریان را حدس بزنید و برآورد کنید.

10- دستیابی به موفقیت را با گوش دادن به مشتریان و کارکنانتان تداوم بخشید و همواره سطوح موفقیت را بهبود دهید.

 برای شروع اجرای این دستورات و فرمان‌ها در کسب‌و‌کار، از خودتان بپرسید: این روزها چند مرتبه مشتریانی داشته‌اید که ترجیح داده‌اند تا از شما جدا شوند و به رقبایتان بپیوندند؟ چند بار پیش آمده که شما آنها را برای ترک روابطشان با کسب‌و‌کارتان برانگیخته باشید؟ چند بار مشتریانتان را به سوی رقبا فرستاده‌اید؟

 بپذیرید که برای ساختن یک موفقیت پایدار، آنچه شما اکنون در حال انجام دادن آن هستید، کافی نیست و اگرچه لازم است، اما نمی‌تواند موفقیتی پایدار و درازمدت را برای کسب‌وکارتان به بار آورد. چنانچه شرایط رقابت جهانی تغییر یابد، جریان آن شما را در بر نخواهد گرفت، بلکه فقط بر مشتریان و فروشندگانتان اثر خواهد گذاشت.

 حتی اگر آن جریان شما را با خود همراه سازد، شروع حرکت به سمت چیزی است که از شرایط کنونی‌تان بدتر نخواهد بود. در حال حاضر جهان به سمت قدم گذاشتن در عصر واقعی اقتصاد جهانی است؛ آنچه اکنون ما در حال اقدام و آزمودن آن هستیم، همچون سرازیر کردن توده‌ای برفی از نوک کوه خواهد بود - که خواه ناخواه همه را با خود همراه خواهد ساخت و راه گریزی از آن وجود ندارد - اگر ما نتوانیم ثبات و موفقیت کسب‌و‌کارمان را در پرتو آنچه امروز انجام می‌دهیم، استحکام بخشیم و گسترش دهیم، به ناچار دستیابی به آن در آینده نیز برای ما محال و غیرممکن خواهد بود.


منبع: کتاب مدیریت انتظارات مشتری

  • مرتضی زاهدی
  • ۰
  • ۰

هشت اشتباه مهلک در طراحی وب سایت

برگرفته از نوشته‌ی کلیت ماسک



حضور موفق و موثر در وب و حفظ این موقعیت، به مسئله‌ای بسیار پیچیده تبدیل‌شده است و ربودن گوی سبقت در کسب قدرت در اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی، روزبه‌روز ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

مزیت چنین کاری این است که فناوری عمده‌ای که تا چند سال پیش فقط در اختیار شرکت‌ها و اشخاص بخصوص بود، از قبیل صدا، تصویر، تجارت الکترونیک، نرم‌افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی، ایمیل و … اکنون به تقریب در اختیار هر شخصی قرار دارد؛ اما مشکل بسیار بزرگ این است که تعدد در انتخاب‌ها و فرصت‌ها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد.


در این مقاله به هشت مطلب مهم اشاره می‌شود که شما را راهنمایی می‌کند چگونه از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اغلب مردم هنگام طراحی یا طراحی مجدد پروژه‌های وب مرتکب می‌شوند جلوگیری کنید.



۱. بدون راهبرد بازاریابی شروع کنید


وب‌سایت‌ها نیز مانند بروشور‌ها، مجلات، کارت‌های ویزیت، آگهی‌های پستی و مانند این‌ها، در عمل بخشی از بازاریابی شما به شمار می‌آیند نه فقط چیزی که درست می‌کنید به‌صرف اینکه گفته باشید «من هم یک وب‌سایت دارم». قبل از اینکه شروع کنید، باید سوالات مهمی راجع‌به راهبرد وب‌سایت از خودتان بپرسید. اول بدانید که به چه دلیل وب‌سایت می‌خواهید.


اهداف شما چیست؟ برای آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی دادن؟ جذب کسب‌وکارهای جدید؟ خدمات‌رسانی به مشتریان فعلی؟…

می‌خواهید بازدیدکنندگان، از بازدید سایت شما چه چیزی دستگیرشان شود؟

اگر ندانید به کجا می‌روید، کسی نمی‌تواند بگوید چگونه به آنجا برسید؛ بنابراین قبل از انجام هر کار دیگر، یک طرح بازاریابی اینترنتی برای سایت خود بنویسید.



۲. یک نشان (لوگو) اینترنتی ندارید یا اگر دارید مناسب نیست


بعد از اینکه اهدافتان مشخص شد و معلوم شد طرف حساب شما کیست، سایت شما باید به تناسب آن‌ها طراحی شود. یک سایت موسیقی که بطور معمول موردتوجه جوانان است باید با سایتی که مختص بزرگترها است تفاوت داشته باشد. به محض اینکه موقعیت خوبی پیدا کردید و نشان اینترنتی شما به درستی جا افتاد، سایت شما مشتریان بالقوه‌ی شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جدا خواهد کرد.



۳. برای پیشبرد اهداف خود فناوری نامتناسبی انتخاب می‌کنید


وب‌سایت‌ها از این نظر به دو دسته‌ی عمده تقسیم می‌شوند: یکی وب سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست و دیگر، وب‌سایتی که آن را اجاره می‌کنید. مدل اجاره‌ای یعنی سایتی به شما پیشنهاد می‌شود که زیر نظر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات کاربردی اداره می‌شود. شما بطور معمول مبلغی جهت راه‌اندازی و تنظیمات آن پرداخت می‌کنید و بسته به نوع سایت و خدمات آن، اجاره‌ی ماهانه، پرداخت می‌کنید. در این صورت مالکیت وب‌سایت متعلق به شما نیست و شما فقط مالک محتویات سایت به شمار می‌آیید. اگر به هر دلیلی دیگر نخواهید با این شرکت کار کنید، نمی‌توانید سایت را با خودتان ببرید.


درصورت راه‌اندازی وب‌سایت با مالکیت شخصی، شما می‌توانید یک طراح وب‌ را در اختیار بگیرید (یا با یک شرکت طراح وب قرارداد ببندید) یا اینکه خودتان سایت را طراحی کنید و درنهایت یک هزینه ماهانه یا سالانه برای اجاره‌ی فضا و ثبت دامنه‌ی خود بپردازید. در این صورت هم سایت و هم محتویات آن در مالکیت شماست و به راحتی می‌توانید آن را به یک خدمات‌دهنده و میزبان دیگر انتقال دهید.

همچنین می‌توانید از بسته‌های سایت‌ساز بهره ببرید؛ یعنی بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، در کمترین زمان و با کیفیتی بالا خودتان سایتتان را بسازید و مدیریت کنید. بدین ترتیب علاوه بر محرمانه نگه‌داشتن اطلاعات خود، در صورت نارضایتی از خدمات میزبانی وب، به راحتی می‌توانید سایت خود را به میزبان بهتری انتقال دهید و خود تنها مالک آن باشید.



۴. یک طرح بازاریابی اینترنتی تدارک ندیده‌اید


عباراتی مثل «راه بینداز تا به سراغت بیایند» برای برنامه‌ریزی درازمدت جواب نمی‌دهد. توسعه‌ی وب‌سایت و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه‌گذاری است، وگرنه نباید منتظر نتیجه بود. یک طرح خوب بازاریابی اینترنتی زیاد برای شما گران درنمی‌آید.

یک نکته بسیار مهم این است که راه‌های بسیاری وجود دارد. وب‌سایت‌های موفق از همین راه‌ها موفق شده‌اند.

هرچه زودتر، شروع کنید به ساختن بانک ایمیل. در سایتتان گزارش‌های رایگان قرار دهید. پشت کارت ویزیت خود پیشنهادهایی درج کنید. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر کار کنید، با یک متخصص بهینه‌ساز موتور جستجو مشورت کنید؛ کسی که می‌تواند سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل Google و Yahoo جذاب کند تا به راحتی آن را بپذیرند. در سطح پیشرفته‌تر، می‌توانید تبلیغات «پرداخت برای هر کلیک» برای کسب جایگاه بالا در فهرست‌های موتورهای جستجو را درنظر بگیرد.



۵. راهی برای اندازه‌گیری تاثیرات سایتتان ندارید

ضرب‌المثل قدیمی «آب در هاون کوبیدن» شنیده‌اید؟ شما باید بدانید که سایتتان فایده‌ای دارد یا نه. اطمینان حاصل کنید که شرکت خدمات‌دهنده‌ی شما امکان آمارگیری سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به کمک این ویژگی می‌توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و آیا میزان بازدید ازآن‌ روبه‌رشد است یا خیر.

یک برگه‌ی ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که پیش‌تر به آن اشاره شد درنظر بگیرید. پیشرفت سایت را همواره زیر نظر داشته باشید. بطور مرتب نظارت کنید چه چیزی موثر است و چه چیز بی‌تاثیر و براساس بازخوردهایی که تدارک دیده‌اید بطور مستمر تغییرات موردنیاز را اعمال کنید.



۶. فناوری مورداستفاده‌ی شما با سامانه بازدیدکنندگان از سایت شما تطابق ندارد


همه ما تجربه‌هایی ناخوشایند از مراجعه به وب‌سایت‌هایی داریم که «باز نمی‌شوند». در بسیاری از مواقع طراح سایت چیزهایی در صفحه قرار داده است که برای دیدن آن‌ها مجبوریم یک نرم‌افزار دیگر دانلود (بارگذاری) کنیم. انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه‌ی شما با دیدن این موارد، مشتری واقعی شما شوند. در مورد بینندگان و مراجعان سایتتان تحقیق کنید و از نوعی فناوری استفاده کنید که با سطح فناوری آنان همخوان باشد. به عنوان مثال اگر می‌دانید مراجعان وب‌سایت شما اینترنت پر سرعت ندارند، از عکس‌های دارای حجم زیاد که بارگذاری آن‌ها زمان زیادی می‌برد استفاده نکنید.



۷. کاربران و مراجعان خود را گمراه می‌کنید


پیوندهای هدایتگر شما در وب‌سایتتان باید به خوبی شفاف و قابل درک باشد. در تمامی صفحات، کلیدهای پیوند باید در یک موقعیت باشد. در تمام صفحات باید همیشه کلید Home (صفحه اصلی) موجود باشد. موارد گیج‌کننده مشتریان شما را از وب‌سایتتان فرار خواهد داد.



۸. برقراری ارتباط با شما از طریق سایت بسیار سخت است


راهی بسیار ساده و روان برای ارتباط مراجعان وب‌سایت با خودتان درنظر بگیرید. اطلاعات تماس خود را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید. به مراجعان بفهمانید از آنچه می‌خواهید، مثل: «با ما تماس بگیرید!» یا «در نشریه‌ی الکترونیکی ما عضو شوید.»


منبع

  • مرتضی زاهدی