وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک؛ E-Business؛ آموزش کسب و کار اینترنتی؛ آموزش کسب و کار الکترونیکی؛‌ آموزش کسب و کار الکترونیک

وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک؛ E-Business؛ آموزش کسب و کار اینترنتی؛ آموزش کسب و کار الکترونیکی؛‌ آموزش کسب و کار الکترونیک

وبلاگ آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیک (E-Business) عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرایندهای کسب و کار. امروزه این فرایندها با استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند.

کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه‌ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است . تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچکتر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است.

View Morteza Zahedi's profile on LinkedIn

آموزش کسب و کار الکترونیکی

Promote Your Page Too


  • ۰
  • ۰

مزایای تجارت (کسب و کار) الکترونیک E-commerce

۱- مزایای تجارت الکترونیک برای کسب و کارها :

 وجود یک بار الکترونیکی در اینترنت باعث افزایش بهره وری و رقابت بین شرکت ها می شود. اینترنت موجب دسترسی به یک بازار Online و شبانه روزی با میلیون ها مصرف کننده و هزاران خدمت و مصرف کننده می شود. 


•1- کاهش قیمت خرید مواد اولیه :

       در گذشته شرکت های بزرگ با استفاده از EDI نیروی کار، هزینه های چاپ و پست را در مراحل تامین مواد مورد نیاز خود کاهش می دادند. ماشینی کردن کار برای تامین محصول به این معنا است که کارمندان این بخش وقت بیشتری برای تمرکز روی مذاکره برای به دست آوردن قیمت های بهتر و نیز ایجاد روابط با تولید کنندگان دارند. شرکت هایی که از EDI استفاده می کنند، معمولا ۵ تا ۱۰ درصد در هزینه های بخش خرید صرفه جویی می کنند. اینترنت ظرفیت بیشتری برای کاهش هزینه ها دارد. به علاوه اینترنت درها را برای معامله با تولید کنندگان جدید و نیز تولید کنندگان کوچک که در گذشته تنها از طریق نمابر یا تلفن ارتباط برقرار می ساختند، می گشاید.


•2-کاهش زمان چرخه تولید:

•چرخه تولید(FC) عبارت است از کل زمانی که طول می کشد تا یک محصول ساخته شود و در طول این چرخه،

•هزینه های ثابت و مشخصی وجود دارد که با میزان تولید تغییر نمی کند و به زمان وابسته است مانند استهلاک تجهیزات، هزینه های ساختمانی، خدمات رفاهی و از این دست.FC باعث کاهش چرخه شده و اجازه می دهد تا محصولات بیشتر با هزینه های مساوی یا کمتر تولید شود

3- افزایش کارایی و اثربخشی در خدمت دهی به مشتریان:

•شرکت ها از اینترنت برای خدمت دهی به مشتریان نیز استفاده می کنند. این خدمات علاوه بر افزایش رضایت مشتریان شرکت هایی که از اینترنت برای خدمات مشتریان استفاده می کنند. این خدمات علاوه بر افزایش رضایت مشتریان شرکت هایی که از اینترنت برای خدمات مشتریان استفاده می کنند، ادعا می کنند که از طریق انجام سفارش های و پشتیبانی فنی آنلاین صرفه جویی زیادی انجام شده.

•سایر مزایای EC برای موسسات تجاری به این شرح است: کاهش هزینه های انبار داری، کاهش هزینه های بازیابی، کاهش هزینه های فروش، حذف واسطه گری،…

Electronic Data Interchange=EDI

 

۲- مزایای تجارت الکترونیکی برای مصرف کنندگان:

 موسسات تجاری به منظور افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، بالا بردن کیفیت خدمات به مشتریان، بر روی EC سرمایه گذاری می کنند این سرمایه گذاری برای مصرف کنندگان مزایای زیر را در بر دارد.

1- افزایش امکان انتخاب:تعداد فروشگاه هایی که بر روی اینترنت قابل مشاهده هستند، بسیار بیشتر از مغازه هایی است که حتی در محله های بسیار پر جمعیت وجود دارند. حتی بیشتر از مغازه هایی که یک مشتری با حد معقولی از یک رانندگی یا از طریق کاتالوگ هایی که از طریق پست دریافت می شوند، می توانند به آنها دسترسی پیدا کند. یک مشتری برخط می تواند از طریق مغازه ای در شهر یا کشور دیگر خرید نماید.


2- آسایش بیشتر:بسیاری از خریداران آسایش بیشتر را به دلیل خرید از اینترنت می دانند. خرید از اینترنت باعث صرفه جویی در زمان می شود. مشتری نیاز به خروج از خانه و تنظیم برنامه زمانی خود با ساعت کار فروشگاه ها ندارد. برای آسایش بیشتر مشتریان بسیاری از سایت ها سفارشات را همان روز یا روز بعد به مشتریان تحویل می دهند. 


3- سفارشی کردن :اینترنت باعث افزایش قابلیت سفارشی نمودن می شود به عنوان نمونه مشتریان مغازه های موسیقی برخط قابلیت CDهای ضبط شده را دارا بوده و در صورت تمایل می توانند آهنگ های مورد نظر خود را برای ضبط انتخاب کنند.


4- قیمت های کمتر: مصرف کنندگانی که از طریق اینترنت به خرید کالا اقدام می کنند معمولا ۸ تا ۴۰ دلار به ازاری هر معامله پرداخت می کنند که در معامله های سنتی تقریبا ۸۰ دلار به ازای هر معامله به طور میانگین است .

 

۳- مزایای عمومی تجارت الکترونیکی :

1.افزایش فروش 

2.افزایش درآمد 

3.افزایش سرمایه گذاری 

4.افزایش سطح رفاه زندگی مردم 

5.ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی 6.افزایش فرصتهای جدید شغلی 

7.امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی 

8.جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد 

9.کاهش هزینه های سربار و ایجاد رقابت در سطح بین الملل 

10.دسترسی سریع به اطلاعات 

11.عدم حضور واسطه 

12.کاهش هزینه های تبلیغات کال 

13.ورود به بازارهای فرا منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی

 

منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی