تولید محتوای تجاری یعنی چه ؟


در دنیای امروز اطلاعات کالایی با ارزش و کمیاب است که خیلی ها برای بدست آوردن آن حاضرند هزینه کنند. در این بین اطلاع رسانی و ارائه اخبار و اطلاعات مفید و تاثیر گذار در مورد برندها و نحوه عملکردشان هم اهمیت دو چندانی یافته است. تولید محتوای تجاری یک فرآیند تخصصی فنی و پیچیده است که توسط متخصصان این فن صورت گرفته و به وسیله رسانه های مختلف منتشرشده و در اختیار عموم قرار می گیرد.


تولید محتوای تجاری یعنی چه؟



تولید محتوای تجاری یعنی اینکه متخصصان هر مطلب، تصویر و مدیایی را که مرتبط با زمینه فعالیت شماست، و باعث جذب مخاطبان به وب سایت شما می شود را گرد آوری و در وب سایت شما قرار می دهند، که این پروسه در نهایت به فروش منجر می شود. همچنین این نوع تولید محتوا می تواند شامل مدیریت کامل وب سایت شما به همراه درج اخبار، اطلاعیه ها، اطلاعات محصولات، خدمات، پاسخگویی به سوالات بازدید کنندگان و ... باشد.



شاید بتوان گفت امروز مبادله اطلاعات به صورت سنتی و در قالب فیزیکال به هیچ وجه امکان پذیر نیست. کافی است فرض کنید که لیست محصولات برگزیده شرکت خود را قرار است به صورت سنتی به مردم سراسر جهان منتقل کنید، حتما ترس سراسر وجود شما را فرا خواهد گرفت چرا که نیاز به صرف هزینه های فراوان و البته وقت زیاد خواهد داشت، در حالی که اینترنت و امکانات پیشرفته تکنولوژی این روزها امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است. ایجاد محتوا در رابطه با موضوعات محبوب یا جمع آوری اخبار در زمینه فعالیت شما می تواند بسیار ساده و در عین حال تاثیر گذار و کمک کننده باشد.



برای داشتن یک محتوای تجاری مناسب یک نسخه ساده وجود دارد نخست مشخص کنید که چه چیزی را قرار است به مشتریان خود منتقل کند سپس مخاطب و بازار هدف خود را مشخص کرده و با نیاز سنجی و مخاطب شناسی مشخص کنید به چه محتوایی نیاز است، سپس با استفاده از فنون نگارش و اصول تولید محتوا مطلب مدنظر را تولید کرده و درنهایت از طریق سایت، شبکه های اجتماعی و سایر امکانات موجود در اختیار عموم قرار دهید.



تولید محتوای تجاری هم اکنون یکی از اجزای سئو محسوب می شود. به این ترتیب علاوه بر مخاطبان قدیمی، بازدیدکنندگان جدید نیز به اشتراک گذاری مطالب تشویق می شوند. برای تجارت های کوچک تثبیت جایگاه و به روز رسانی ایده ها و تولید محتوا به صورت منظم کار دشواری است. در مجموع درک استراتژیهای تولید محتوای مناسب و همگام بودن با آخرین تاکتیک های جذب مشتری بهترین مسیر برای ارتقای جایگاه و تثبیت موقعیت تجارت شماست.