کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام


به نظر میرسد که فیلترهای اینستا گرام جهان را زیباتر نشان می دهد و مردم از طریق پتانسیل های موجود در این زیبایی ها شروع به کسب و کار کرده اند.
به دلیل اینکه شبکه اجتماعی اینستا گرام در ایران فیلتر نمی باشد گرایش مردم به استفاده از این شبکه های اجتماعی در کسب و کار ها به طور حرفه ای بسیار بالا می باشد.در این مقاله به توضیح راه های  استفاده از اینستاگرام جهت رونق کسب و کار و پولسازی می پردازیم.

1. بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

پروفایلهای شما در شبکه های اجتماعی مانند ویترینی برای کسب و کارتان است. چیزی که اینستاگرام را به عنوان یک ابزار بازاریابی از دیگر شبکه های اجتماعی متمایز کرده است، امکان نشان دادن زیبایی های بصری بیشتر است. می توانید با قراردادن تصاویر زیبا از محصولات و یا خدماتتان کاربران را جذب کنید و با استفاده از تکنیک های عکاسی در این تصاویر مزایا وزیبایی های محصولات و یا خدماتتان را نمایش دهید. هرچه عکس ها، با کیفیت تر و زیباتر باشند، نتیجه بهتری خواهید گرفت است.
اگر از صفحه اینستاگرام خود برای گسترش کسب و کارتان استفاده می کنید تصویری مناسب برای پروفایلتان انتخاب کنید تا در خاطر بمانید. برای پروفایلتان نامی را انتخاب کنید که در ارتباط کامل با کسب و کارتان باشد و آن کلمه به نحوی باشد که به آسانی بتوان از آن به عنوان هشتگ استفاده نمود. در قسمت bio سعی کنید اطلاعات جالب و جذاب را در زمینه کسب و کارتان قرار دهید و اگر سایت و یا وبلاگ اختصاصی برای کسب و کار خود دارید آدرسش را در قسمت bio وارد کنید.
اکانت خود را در حالت عمومی قراردهید  اگر از اینستاگرام را  برای توسعه و ترویج کسب و کارتان استفاده میکنید باید پروفایل خود را درحالت عمومی قرار دهید. به دلیل اینکه اغلب کاربران ترجیح می دهند تا ابتدا تصاویر شما را مشاهده و سپس شما را دنبال کنند.

2. از تصاویر جریانی متداوم بسازید

هر روز در صفحه خود فعالیت داشته باشید.حداقل روزی ۲ عکس در صفحه خود قرار دهید البته گذاشتن تعداد زیادی عکس در روز اثر معکوس در جذب و نگداری مخاطب دارد زیرا مخاطبان را سردرگم و پیام هایتان را تکراری جلوه می دهد. با ادامه متداوم این روند فالورهای خود را به دیدن عکسهای زیبایتان در روز عادت دهید. بگذارید هر روز منتظرعکس جدید شما باشند.

3. بهترین عکس را در صفحه خود به اشتراک بگذارید

بهترین عکس برای شما عکسی مرتبط با کارتان است که به خوبی و از زوایای مختلف زیبایی ها و مزایای محصول و یا خدمات شما را نشان می دهد. .به صورت هدفمند و متمرکز، در ارتباط با موضوعات اصلی حوزه فعالیت کسب و کارتان، عکس بگذارید. به این روش، برند خود را در ذهن فالورهایتان خواهید ساخت.
با استفاده از فیلترهای تصویری موجود در اپلیکیشن اینستاگرام و یا دیگر اپ ها به تصاویر خود روح ببخشید و عکسی جذابتر به نمایش بگذارید.

4. کپشن مناسب برای تصویر خود بنویسید

کپشن و یا متنی که بلافاصله در اولین کامنت عکس توسط شما نوشته می شود تاثیر به سزایی در میزان محبوبیت تصویر دارد. از کپشن های طولانی و غیر مرتبط پرهیز کنید زیرا کاربران اینستاگرام دوست ندارند با متن های طولانی و خسته کننده مواجه شوند.
با استفاده از هشتگهای مرتبط با تصویر مخاطبان را راهنمایی کنید.هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را نسبت به تصاویر شما را منفی  و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد.) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند.

5. با فالور های خود ارتباط دوستانه برقرار کنید

کامنت ها را با صبر و حوصله و دوستانه پاسخ دهید. اگر فردی برای شما کامنتی نامربوط و آزار دهنده قرار داد با احترام پاسخ دهید زیرا اگر شما هم بی احترامی کنید وجه حرفه ای خود را در مقابل سایر دنبال کننده گان خدشه دار کرده اید. به صفحه فالور های خود بروید و عکس های شان را لایک کنید، از آن ها سوال بپرسید و زیر عکس هایشان نظراتتان را بنویسید. تا حد امکان به افرادی که شما را دنبال می کنند، توجه کنید: آن ها را دنبال کنید یا حداقل یک یا چند تا از عکس هایشان را لایک کنید. تعامل شما باید انسانی و اصیل باشد نه اینکه مانند ربات یک نمونه متن را برای همه فقط کپی – پیست کنید! بله درست است این کار زمانبر است اما موثرتر است، برند شما جایگاه ویژه ایی در ذهن آنان پیدا خواهد کرد. حتی شما می توانید سرکی هم به زندگی خود یا کارمندانتان در محیط کار بکشید و عکس هایی از فضای کار خود قرار دهید که البته باید به کمک آن ها، ارزش ها و باورهای خود و کسب و کارتان را برای مخاطبانتان بیان کنید. برای اینکار راه های مختلفی هست ولی نکته مهم این است که اثر انسانی در تعاملات و ارتباطات شما، قابل حس باشد.

6. مسابقه عکاسی اینستاگرامی برگزار کنید

از فالورهایتان بخواهید در ارتباط با موضوع کسب و کارتان، عکس بگیرند و با هشتگ اختصاصی شما، در صفحه هایشان منتشر کنند یا برای شما بفرستند و شما با ذکر نام و شناسه کاربری شان، آن ها را منتشر کنید و از دیگران بخواهید که عکس هایی که بیشتر دوست دارند را لایک کنند. سپس به صاحبان عکس هایی که بیشترین لایک را در بازه زمانی مسابقه گرفتند جایزه بدهید کرد.