کامل ترین آموزش بازاریابی در اینستاگرام


بازاریابی اینستاگرام

کامل ترین آموزش بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام ابزار قدرتمندی است برای پیاده کردن ماهیت یک برند به شکل تصویری.
آموزش شبکه اجتماعی اینستاگرام قدرت تعامل را در کسب و کارها بیشتر می کند و با نمایش تصویرها به صورت خلاقانه و استفاده مناسب از هشتگ ها میتوان شاهد افزایش فروش بود. اینستاگرام با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر را می توان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دانست که بر پایه ی اشتراک گذاری تصاویر فعالیت می کند. شبکه اجتماعی پینترست نیز با حدود ۲۵۰ میلیون کاربر رتبه بعدی را دارد. اگر تا کنون تجربه بازاریابی با اینستاگرام را نداشته اید، حالا زمان آغاز است :

یک پروفایل خیره کننده در اینستاگرام بسازید

اینستاگرام نو

راستی اگر وردپرسی هستید، پیشنهاد میکنم مقاله چطور اینستاگرام را به سایت وردپرس اضافه کنید را مطالعه نمایید. پروفایلها در اینستاگرام محدودیت دارند. این پروفایل ها به ۱۵۰ کاراکتر محدود هستند و موتورهای جست و جو نمی توانند آن ها را نمایش دهند. همه ی پست های شما شامل تصویر است. بنابراین، ضروری است از تصاویری با وضوح و کیفیت بالا برای جلب توجه مخاطب و ایجاد تعامل با او استفاده کنید. تصاویر می توانند مرتبط با مشتریان، محصولات و … باشند که وجود پیامی روشن و منسجم در آن ضرورت دارد که برای مخاطبان هدف با اهمیت خواهد شد .
زمینه مناسبی برای تصاویر در نظر بگیرید که برند شما را به بهترین شکل نمایش دهد.

به گونه ای از محصولات و خدمات خود در تصاویر استفاده کنید که مخاطبان را علاقه مند سازد.
ابعاد تصاویر متداول در اینستاگرام به صورت زیر است :

 

اینستاگرام

به جستوجوی مخاطبان در اینستا گرام بپردازید.

هشتگ ها در اینستاگرام نیروی حیاتی به حساب می آیند. بهتر است از قبل بدانید که مشتریان شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. فراگرفتن این نکته که مشتریان شما به چه صورت درباره محصولات و یا صنعت شما صحبت می کنند خیلی اهمیت دارد. همچنین درک این موضوع که رقیب های تان چگونه در این پلتفرم قدم های موفقیت آمیز بر می دارند نیز نکته کلیدی و مهمی است.
شما باید هشتگ های مرتبط با کار خود را بیابید و کاربرانی را که درگیر محصولات و یا برند شما هستند را دنبال نمایید. همچنین کاربرانی که دنبال کننده های زیادی دارند و به طور منظم با اینستاگرام در تعامل هستند میتوانند گزینه های مناسبی باشند.
روش های دیگر یافتن دنبال کننده یا فالور می تواند از طریق پیشنهادهای خود اینستاگرام، قسمت یافتن دوستان و یا اینستاگرام دایرکت انجام شود.

فعالیت مداوم در اینستاگرام داشته باشید و گروه خود را با ارزش کنید

تحقیقات شرکت Forrester ، اینستاگرام را به عنوان ” سلطان تعامل های اجتماعی ” معرفی کرده است و آن را مکانی برای جذب تمام افراد می داند. یافته های این مرکز نشان می دهد که برندهای برتر در اینستاگرام برای هر دنبال کننده مشارکت ۴٫۲۱ درصدی را به همراه خواهد داشت. این یعنی دنبال کننده ها در اینستاگرام ۱۲۰ برابر توییتر و ۵۸ برابر فیسبوک به تعامل و فعالیت می پردازند.
شروع کردن مکالمه با مشتری یکی از جلوه های ارزشمند در بازاریابی شبکه های اجتماعی است و قابلیت instagram direct برای همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.
اینستاگرام مخاطب های شما را به ارسال سوالاتی در مورد خدمات مشتریان و یا سوال هایی مرتبط با محصولات تشویق می کند که سرانجام با دریافت پاسخ بصری از طرف شما دنبال میشود.
به طور مثال می توانید تصویر ” با تشکر از خرید شما ” را برای مشتری هایی که از شما خرید کرده اند بفرستید.
همچنین می توانید کوپن ها ، نظرسنجی ها و موردهای دیگری را نیز برای دنبال کننده های ویژه ی خود ارسال کنید.
ضرورت دارد که به حریم خصوصی دنبال کننده های خود احترام بگذارید و با اعتدال از این تاکتیک استفاده نمایید تا به عنوان یک اسپمر ارزیابی نشوید.

اینستاگرام کاور

در اینستاگرام به تولید محتوا بپردازید

بازاریابی را با  داشتن تعاملی موفقیت آمیز در اینستاگرام، به فعالیت پویا نیازمندید.
از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا استفاده کنید . بهتر است قبل از ارسال، از نرم افزارهای ویرایش تصاویر استفاده کنید و کیفیت تصویر خود را بهبود بخشید.
همچنین می توانید از فیلترهای تصویری موجود در خود اینستاگرام نیز استفاده کنید. حالت بدون فیلتر یا normal بسیار کاربرد دارد. اما فیلتر mayfair نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
بیش ترین تعامل و مشارکت هنگامی رخ می دهد که تصاویر محصولات شما ۲/۳ از تصویرهایی باشد که ارسال می کنید.
تعداد دفعه های به روز رسانی تصاویر بسیار اهمیت دارد. مطمئن شوید که با تصاویر از رده خارج بیش از اندازه این کار را انجام ندهید.
هدف شما باید دو یا ۳ تصویر جدید در هفته باشد . زمانی که دنبال کننده های شما افزایش یافت می توانید حضورتان را پر رنگ تر کنید.
ترفندهایی برای ارتقای تصاویر محصولات
الف. تصویر مشتریان خود را به اشتراک بگذارید.
ب. آسان کردن کار خرید محصولات تان . می توانید لینکی که به صفحه محصول شما در سایتتان مرتبط است را قرار دهید.
ج. از آن جایی که دنیا هر روزه دیجیتالی تر می شود، کوپن های موبایل استفاده بیشتری پیدا می کند. خیلی مهم است که تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه ای مدنظر قرار دهید. این موارد و همچنین دلایلی برای خرید محصول در کنار عکس می تواند افراد را به خرید ترغیب نماید.

استفاده از ویدئو در اینستاگرام

برای نام های تجاری و بازاریابی ویدئوهای اینستاگرام گزینه محبوبی به شمار می آیند چون می توانند به صورت خلاقانه داستانی را به صورت تصویری بیان کنند. همچنین ویدئوها می توانند لینک های ورودی بیشتری نسبت به پست های ارسال شده تولید کنند.
در صفحات مختلف اینستاگرام مشارکت چشم گیری داشته باشید به وسیله ی کامنت ها و لایک های خود.
با علامت @ می توانید کامنت خود را به گذرانده پست و یا کامنت دهندگان دیگر اعلام نمایید. و همچنین میتوانید افراد دیگر را در صفحه مورد نظر خود به مشارکت فراخوانید و یا به اصطلاح آن ها را منشن کنید.
سوالاتی در پست های خود طرح کنید که کاربران به گذاشتن کامنت تشویق شوند.
با درج علامت @ در ابتدا به همه کامنت ها پاسخ دهید
از تگ برای نام افراد استفده نمایید و در تصاویر خود آن ها را بگنجانید.

برای ارسال پست در اینستاگرام بهترین زمان چه موقع است ؟

روزهایی را که بیشترین مشارکت را دریافت می کنید در نظر بگیرید و در هفته های بعد نیز در همان روزها و ساعات برای ارسال مطالب خود استفاده کنید.
روزهای یکشنبه،دوشنبه و پنجشنبه در بعضی کشورها بیشترین بازدید را به خود اختصاص میدهند. زمان هایی را نیز می توان پیدا کرد که به طور متوسط بهترین زمان برای ارسال مطالب در اینستاگرام است.سرویس زمانبندی اینستاگرام طی تحقیقاتی که ۶۱۰۰۰ پست را بررسی کرده و با توجه با کامنت ها و لایک ها و محاسبات اعلام کرد که بیشترین کشارکت در پست ها از ساعت ۲ بامداد تا ۵ عصر می باشد و این زمان بهترین زمان برای ارسال پست است.
برای موفقیت در اینستاگرام ضرورت دارد که ترکیبی از گزینه های ذیل را استفاده کنید:
الف. از هشتگ مخصوص نام تجاری استفاده نمایید.
ب. از هشتگ های مخصوص برای صنف و یا صنعت خاص استفاده نمایید.
ج. هشتگ های جدیدی استفاده کنید
د.از برنامه populargram برای شناسایی هشتگ، قیلترها و افراد محبوب در اینستاگرام استفاده کنید.
ه. از برنامه websta برای پیدا کردن بهترین هشتگ ها برای پست های ارسالی خود استفاده نمایید.

استفاده از اینستاگرام به عنوان اهرمی برای شبکه های اجتماعی دیگر

لینک و اضافه شدن به فیسبوک یکی از بهترین امکانات اینستاگرام است که به وسیله آن می توان محتوای تولید شده را در سایر شبکه های اجتماعی نیز منتشر ساخت.اگر در اینستاگرام بر روی تصاویر محصولات تمرکز دارید، میتوانید با تعبیه کردن پست های خود در وب سایت خود آن ها را در معرض دید قرار دهید. همچنین می توانید با برنامه ریزی محبوبیت بیشتری در شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

تشویق کردن دنبال کننده های خود

مشارکت در صفحات خود را به وفاداری به برند تبدیل کنید . این کار را میتوان با تشویق دنبال کننده های فعال و یا سفیر های نام تجاری انجام داد.
از محصولات جدید و روادید آینده پیش نمایشی در صفحه خود قرار بدهید.
کوپن ها ، پیشنهادهای ویژه و مسابقه هایی برای تشویق به مشارکت در شبکه های اجتماعی خود ترتیب دهید.