اولین راز بازاریابی محتوایی


هجوم سیل آسای آگهی های تبلیغاتی که از صبح زود با اس ام اس های تبلیغاتی آغاز می شود، فشار دادن کلید رادیو، بیلبورد های تبلیغاتی کنارخیابان و بزرگراه ها ، تبلیغات کلیکی ناخواسته اینترنت، تبلیغات تلویزیونی و... ادامه می یابد و حتی گاهی موقع خواب هم دست از سرما برنمی دارد شاید نیمه شب یک پیامک تبلیغاتی دریافت کردید!!!


مردم از سونامی تبلیغات خسته و دلزده شده اند دیگر کمتر کسی به آگهی های تبلیغاتی اعتماد می کند و برای انتخاب محصولات و خدمات مورد نیازش به آنها مراجعه می کند. مردم به خوبی می دانند یکی ازعناصر فعال تبلیغات اغراق و بزرگنمایی است و شاید بسیاری از ادعاهایی که در تبلیغات مطرح می شود حقیقت نداشته و یا غلو شده باشند. اما نمی توان بازاریابی را تعطیل کرد برای افزایش فروش می بایست با مشتریان بلقوه تماس گرفت و ایشان را با خدمات خود آشنا کنیم وبه استفاده از کالا و خدمات خودمان تشویق کنیم.



دردنیای بازاریابی زمان بازاریابی محتوا فرا رسیده است. بازاریابی محتوایی همان هنر فروش محصولات به شیوه‌ای است که هدفتان از انجام این کار، فروش به نظر نرسد. به این مفهوم که بازاریاب حرفه ای می کوشد با تولید محتوای ارزشمند و جذاب به مشتریان کمک ‌کند تا حس کنترل شدن توسط دیگران را از دست بدهند. به این ترتیب آنها واقعا تشویق به جذب و تعامل با یک برند خواهند شد.


اولین راز بازاریابی محتوایی



اصل اساسی و راز نخست در بازاریابی محتوا ایجاد حس آزادی و عدم کنترل مشتری است که با ابزار تولید محتوای ارزشمند و جذاب محقق می شود.



برای تولید محتوایی با مشخصات بالا می بایست مخاطب سنجی دقیقی صورت بگیرد و مشخص شود سوالات اساسی مخاطب در چه خصوصی است و علاقمند است که کسب اطلاع در چه حوزه ای می باشد سپس بهترین ابزاراطلاع رسانی به این واسطه را مشخص کرد .



برخی پیام ها از طریق عکس و فیلم بهتر منتقل می شود و برای برخی اهداف استفاده از متن مکتوب مناسب تر است. هر یک از این انتخابات نیاز به علم و تخصص خاص در خصوص مخاطب سنجی و آشنایی با قابلیت ها و امکانات رسانه ها دارد.



قبل از آنکه امکان به اشتراک ‌گذاری محتوا با مصرف ‌کنندگان را بیابید، شما باید ابتدا و قبل از هر چیز یک استراتژی داشته باشید. محتوای شما دیجیتال (اینفوگرافیک) است یا فیزیکی؟ بازاریابی محتوایی چه هزینه ‌ای برای شما در پی داشته و بودجه مناسب چقدر است؟



هدف ‌گذاری و برنامه ‌ریزی قبلی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی خود در زمینه بازاریابی محتوایی به موفقیت بیشتری فراتر از اتخاذ یک رویکرد «بنشین و ببین» دست یابید. استراتژی‌های خود را روی کاغذ بنویسید، به این ترتیب احتمالا امید بیشتری برای کسب نتایج موفقیت‌ آمیز در دل شما جوانه می‌زند و بهتر از اعلام شفاهی اهدافتان خواهد بود .



اگر محصول شما ویژه یکسری مخاطب خاص است، به این معنی است که نباید رویکردی کلی‌تر را اتخاذ کنید. اگرمشتری شما عامل است سیاست تولید محتوا و شیوه های خاص خودش را می طلبد.



اگر همچنان می‌خواهید کانون توجه مخاطبان منتخب خود باشید، به بازاریابی محتوایی به‌عنوان یک استراتژی ‌کسب ‌و‌کار دائمی نگاه کنید. تاکید روی معرفی مستمر ایده‌های جدید، سطح محتوایتان را ارتقا می‌دهد.



بازخورد گیری از اقداماتی که تاکنون انجام داده اید هم اهمیت ویژه ای دارد به این ترتیب می توانید بررسی کنید و برای اقدامات آتی خود تصمیمات بهتر و تاثیر گذارتری بگیرید.